ΦΙΛΙΚΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ
Πολλοί άνθρωποι τείνουν να σκέφτονται «ας ξεκινήσουμε από την πρώτη σελίδα που θα δουν πολλοί χρήστες – την αρχική σελίδα. Είναι λογικό έτσι;»
Μπορεί να ακούγεται λογικό, αλλά και πάλι, δεν είναι πραγματικά το καλύτερο μέρος για να ξεκινήσετε. Μπορεί να είναι ένα κοινό λάθος να εστιάζετε στην αρχική σελίδα. Οι αρχικές σελίδες των ιστότοπων μπορούν να γίνουν κουραστικές, προσπαθώντας να συνοψίσουν τα πάντα στον ιστότοπο και να είναι το παν για όλους. Αυτό μπορεί να τους οδηγήσει να γεμίσουν υπερβολικά.
Ως παράδειγμα αυτού που εννοώ, αφιερώστε λίγο χρόνο για να επισκεφθείτε την αρχική σελίδα του Paramarketing.gr. Θαυμάστε την τεράστια πληθώρα συνδέσμων και περιεχομένου. Το δίκτυο ιστότοπων είναι τεράστιο – από πληροφορίες, SEO marketing, gadgets έως video.
Αυτό το είδος κουραστικής αρχικής σελίδας «ρίξτε τα πάντα μέσα στον νεροχύτη της κουζίνας και, στη συνέχεια, προσθέστε το νεροχύτη της κουζίνας» είναι πιθανότατα μια χαρά για μια ενημερωτική ιστοσελίδα, αλλά για την αρχική σελίδα ενός ιστότοπου είναι σίγουρα υπερβολικό και θα απομακρύνει τους χρήστες αντί να τους προσελκύσει.
Επίσης, είναι μια κοινή λανθασμένη αντίληψη να πιστεύουμε ότι η αρχική σελίδα είναι η πρώτη σελίδα που θα βλέπουν οι επισκέπτες του ιστότοπού σας. Ίσως αν ακούσουν για το όνομα ή πάρουν ένα φυλλάδιο ή δουν κάποιο αυτοκόλλητο ή σήμα/κουμπί σχετικά με αυτό, εισάγουν την τοποθεσία του ιστότοπου στο πρόγραμμα περιήγησής τους και έτσι καταλήξουν στην αρχική σελίδα σας.
Ωστόσο, αυτό που είναι πιο πιθανό είναι ότι οι επισκέπτες σας θα καταλήξουν στον ιστότοπό σας βάσει μιας αναζήτησης. Εάν αναζητήσουν το όνομα SEO είναι πιθανό (αν και δεν είναι εγγυημένο) ότι θα έχουν την αρχική σελίδα του ιστότοπου ως το κορυφαίο αποτέλεσμα. Ας πούμε, για παράδειγμα, ότι κάποιος ψάχνει για το “Beatles Tour” αντί για αυτό – μπορεί να πάρει τη σελίδα “Tour Dates” ως το πρώτο αποτέλεσμα. Ή εάν η αναζήτηση ήταν «μπάντα Moose Jaw», το κορυφαίο αποτέλεσμα μπορεί να είναι η σελίδα «Σχετικά με την TDB» επειδή αναφέρει ότι η μπάντα προέρχεται από τον Moose Jaw, ενώ η αρχική σελίδα δεν είναι.
Σε ένα άρθρο σχετικά με την απόφασή τους να σταματήσουν τη χρέωση για πρόσβαση σε παλιό περιεχόμενο, οι New York Times σημειώνουν ότι η συμπεριφορά των επισκεπτών τους είχε αλλάξει – Αυτό που άλλαξε, είπε η The Times, ήταν ότι πολλοί περισσότεροι αναγνώστες άρχισαν να έρχονται στον ιστότοπο από μηχανές αναζήτησης και συνδέσμους σε άλλους ιστότοπους αντί να έρχονται απευθείας στο NYTimes.com. Αυτοί οι έμμεσοι αναγνώστες, που δεν μπόρεσαν να έχουν πρόσβαση σε άρθρα πίσω από το τείχος πληρωμής και λιγότερο πιθανό να πληρώσουν τέλη συνδρομής από τους πιο πιστούς άμεσους χρήστες, θεωρήθηκαν ευκαιρίες για περισσότερες προβολές σελίδας και αυξημένα έσοδα από διαφημίσεις.
Τι σημαίνει αυτό για τον ιστότοπό μας;
Όλα αυτά σημαίνουν ότι, ενώ πρέπει να υποδιαιρέσετε το περιεχόμενό σας σε μεμονωμένες σελίδες, θα πρέπει να σκεφτείτε πώς οι επισκέπτες σας θα βρουν αυτό που πραγματικά θα αναζητούσαν ή που στον ιστότοπο που θα μπορούσαν να ακολουθήσουν αμέσως μόλις αρχίσουν να εξερευνούν περαιτέρω.
Ενώ μπορεί να είναι δελεαστικό να στριμώχνετε λίγο τα πάντα στην αρχική σελίδα, στην πραγματικότητα είναι καλύτερο να το χρησιμοποιήσετε για να επισημάνετε άλλες περιοχές περιεχομένου στον ιστότοπο και να οδηγήσετε την επισκεψιμότητά σας σε αυτούς. Αντιμετωπίστε την αρχική σελίδα όπως οποιαδήποτε άλλη σελίδα στον ιστότοπο και δώστε της έναν καθορισμένο σκοπό (να δείξει ό,τι νέο υπάρχει, να παρέχει μια επισκόπηση, να εισαγάγει απλώς τη λέξη κλειδί και να οδηγήσει τους ανθρώπους στον ιστότοπο κ.ο.κ.). Η σελίδα θα χρειαστεί επίσης κάποια μορφή πλοήγησης σε άλλες περιοχές του ιστότοπου και επωνυμία.
Τώρα θα πάτε λίγο πιο βαθιά και θα μάθετε περισσότερα για αυτά τα πράγματα…
Πλοήγηση
Πώς να πλοηγηθείτε σε έναν ιστότοπο είναι μία από τις πιο σημαντικές, αν όχι οι πιο σημαντικές πτυχές της εφαρμογής για να επιτύχετε. Πρέπει να προσδιορίσετε τους κοινούς προορισμούς του ιστότοπού σας και να τους τοποθετήσετε στην κύρια πλοήγησή σας.
Υπάρχει μια άλλη κοινή παρανόηση σχετικά με την πλοήγηση σε ιστότοπους που μπορεί να έχετε ακούσει – ότι οποιαδήποτε σελίδα πρέπει να απέχει το πολύ τρία κλικ μακριά. Η διάδοση αυτού έχει οδηγήσει σε μερικές από τις χειρότερες και πιο περίπλοκες πλοηγήσεις στο Διαδίκτυο. Ως πραγματικό παράδειγμα, κοιτάξτε τους περισσότερους ιστότοπους αγορών ή σύγκρισης τιμών στο διαδίκτυο – τείνουν να προσπαθούν να στριμώξουν όσο το δυνατόν περισσότερους συνδέσμους για τη διατήρηση των κλικ των πελατών τους όσο το δυνατόν περισσότερο πριν αγοράσουν κάτι. Τελικά, ωστόσο, αυτό θα οδηγήσει σε πάρα πολλές πληροφορίες ώστε ο χρήστης να μπορεί να λάβει και να χρησιμοποιήσει αποτελεσματικά. Η υπερβολική επιλογή είναι τόσο παράλυτη όσο και η μικρή επιλογή.
Εφόσον υπάρχει προφανής πρόοδος από τον ένα σύνδεσμο στον άλλο, και η ένδειξη είναι ότι εξακολουθούν να βρίσκονται σε καλό δρόμο για να επιτύχουν τον τελικό τους στόχο, οι χρήστες θα τείνουν να συνεχίσουν μέσω ενός ιστότοπου.
Λαμβάνοντας τις ενδείξεις από τη δομή IA, η κύρια πλοήγηση του ιστότοπου της αρχικής θα πρέπει να περιέχει συνδέσμους προς τις σελίδες / ενότητες “Store”, “About”, “Contact”, “The Music” και “Band News”, καθώς και έναν σύνδεσμο πίσω στην Αρχική σελίδα. Δεν είναι πραγματικά απαραίτητο να συνδεθείτε με σελίδες κάτω από αυτό, όπως οι σελίδες «Ημερομηνίες περιοδείας» και «Στίχοι». Οι σύνδεσμοι προς αυτές τις σελίδες θα πρέπει να βρίσκονται μόνο σε αυτήν την περιοχή – όποιος χρειάζεται να μεταβεί από μια συγκεκριμένη σελίδα στίχου τραγουδιού απευθείας στο “Tour Dates” θα μπορεί να πλοηγηθεί στο “Band News” και ως εκ τούτου στο “Tour Dates”.
Μία από τις πιο σημαντικές πτυχές μιας επιτυχημένης πλοήγησης στον ιστότοπο είναι η συνέπεια. Ρίξτε μια ματιά στις καρτέλες στο επάνω μέρος αυτής της σελίδας (σύνδεσμοι όπως “Αρχική σελίδα”, “Άρθρα”, «Φόρουμ» και ούτω καθεξής). Καθώς μετακινείστε στον ιστότοπο, αυτή η γραμμή πλοήγησης θα παραμείνει. Η πλοήγηση θα αλλάξει για να υποδείξει πού βρίσκεστε αυτήν τη στιγμή στον ιστότοπο και θα παρέχει περαιτέρω συνδέσμους σε βαθύτερα μέσα στην περιοχή. Για παράδειγμα, κάνοντας κλικ στην καρτέλα “Άρθρα” θα μεταφερθείτε στην περιοχή των κύριων άρθρων, η οποία στη συνέχεια περιέχει συνδέσμους προς ορισμένα από τα πιο πρόσφατα άρθρα και μια συλλογή συνδέσμων προς υποτομείς.